Wednesday, 23 May 2012

Part I - hari2 membahagiakan dan penuh dgn dugaan.

Assalamualaikum...lama nya tidak ke sini..barangkali terlalu sibuk..ditambah dengan kesihatan yang tidak mengizinkan...tapi hari ni saya rajinkan juga diri untuk ke sini..walau ringkas,tapi cukuplah untuk mengucapkan rasa syukur..Alhamdulillah kini saya berbadan 2..bukan ada 2 badan taw..haha...Alhamdulillah sy diberi peluang untuk merasa nikmat menjadi bakal ibu...hari2 yang saya lalui penuh dengan dugaan..terus terang, bukan mudah mengandung saat2 ini..di tahun akhir..melalui masa2 "morning sickness" yg sangat teruk..ditambah dengan dugaan final year project..ohhh x dapat nk digambarkan mcm mana sy boleh lalui semua ni.. tp rasa syukur yg tidak terhingga Allah kurniakan mereka2 yg sgt ikhlas dan penuh kasih sayang + baik di dlm dan di luar nya utk sy..utk menjaga sy...pertama suami sy..waktu awal2 kehamilan,dia lah yg paling pening melayan kerenah sy..makan xnk..minum xnk..jalan xnk..semua xnk la..x boleh kena marah,waima ditegur pon sy x boleh..die x boleh lambat..x boleh balik lambat..sudahnya saya mesti menangis..tersedu2..cepat sangat terasa..x boleh makan menangis..muntah pon nanges..hahaha..ape la..terok betul...selalu order nk mkn mcm2..tp bila dah beli xmo mkn plak...membazir kan..tp sy memg x boleh mkn...jadi mereka2 yg bersama sy la yg kena makan..hehe..suami saya orangnya sangat penyabar..sifat lemah lembut tp tegas yg ada dalam diri nya membentuk sy menjadi kuat utk meneruskan hari2 mendatang..dia bukan lah lelaki yang sangat2 romantik mcm dlm filem atau drama..tp dia sangat menyayangi saya.. sangat menghargai saya..masih saya ingat...dia mengucapkan terima kasih..terima kasih sbb mengandungkan anak abg! sbb jadi ibu untuk anak kita.. =) .. baru2 ni die mengadu,rasa sedih sbb beby kami lebih banyak menghabiskan masa dengan sy.. kurang bersama dia..maklumlah waktu2 sibuk nak siapkn psm sy jarang pulang ke rumah...sy tergelak! mcm mana lah beby x sama2 dgn sy..sbb beby kn dalam perut sy..haha... ok nnt sambung.




comel nye dia!!

No comments:

Post a Comment