Sunday, 27 May 2012

Assalamualaikum..salam subuh =)


Entri ni saya taip khas untuk suami saya..walau saya tahu die x punya masa untk buka n baca blog sy..tp harap2 ade la masa nye nnt die sempat nk ke sini..
rindunya saya pada dia..since kami nikah untill now, die blom lg outstation jaoh2..tp skarang da start balik..huhu.. dia ke cameron highland jumaat lepas.. x tahu knapa setiap kali dia ke cameron hati sy jadi x sedap..sedih je..dr dulu lg..mungkin sbb sy risau sana kn kawasan tanah tinggi...so bahaya...walhal mase dia ke Asia Tenggara,sy ok jek..tp klau sebut je nk g cameron ha mulalah nanges,nanges n nanges.. semalam nanges sbb rindu sgt..habes basah bantal busuk.. pastu bee @ amira gelakkan sy..siap ajuk lg sy nanges..hahaha..sudahnye tergelak same..ape la nana nie...kememeh...rindu pon nanges..entahla..itu memg saya..tangisan tu adalah sy..marah ke,suka ke, sedih apetah lg..air mata la jadi kawn..bila dah nanges tu rasa puas..cm hilang beban tu..hehe.. sy x call pon dia masa nanges tu..mesej je..bila bg tahu org nanges..die gelak..comey nye die..bley plak die kate gitu...kita punya la rindu..haha..then last msg die,"abg rindu kat yayang taw"! ok yes!! so sy x bertepuk sebelah tangan..hahaha.. ade org rindu jugakla.. lain nya rasa rindu bila kita dah sah jadi suami isteri...sy rasa rindu tu sangat bahagia dan menenangkan..cuma tulah,teremo cket.. sy sayang n cintakan Mohd Naim Bin Mohd Yusof.. seadaanya dia..die sederhana orangnya.. x dilahirkan dr keluarga yg kaya raya..tp dia cuba untuk jadi kaya dgn segala usahanya..1 day...sy akan tunggu..sy akn tunggu dan tros bagi semangat untuk apa yg dia cita2 kn.. dulu saya risau..sebelum kahwin sy pernah kate..nnt bila kita dah kawen jgn lupa pegang tangan sy..xmo jalan jaoh2 taw..sbb mcm2 sy dengar..bila dah kawen, rasa cinta tu akn hilang cket2..tp alhamdulillah hingga ke hari ini tangan saya masih digenggam erat..dan rasa cintanya pada sy makin bertambah dr hari ke hari..insyaAllah sy akan cuba untuk kekalkan n buat lebih baik untuk cinta kami..bagi saya perkahwinan adalah fasa2 baru di mana kita belajar sesuatu yg baru..kita kenal orang baru...walaupun kami dah bercinta agak lama...tp bila kami dah kawen sy seolah2 kenal orang baru,,belajar yg baru..belajar utk jadi yg terbaik, lebih matang n lebih bertolak ansur..tp tula..sy cepat marah..cepat naik angin..cepat emosi la senang kata..tp die bukan macam tu...die cool je..x suka terlalu pk kn masalah yg kecik smpai bley jd besar..die banyak menenangkan sy..kira mcm api ngan air la..dulu sbelum kawen mak slalu pesan kat syg sy ni.."naim kena banyak sabar taw".. die senyum je...bila ditanya nape senyum,katanya dia kenal sy..dia tahu nk handle sy..hahaha..ceh..perasan..die tahu sy memg cepat marah,tp sy cepat sejuk..sy x suka simpan lama2..n sy x suka nk ungkit2...cepat marah cepat sejuk..no hal la! haha...sy cintakan Allah.sy cintakan Rasulullah, n sy cintakan suami sy..tiada lagi sesudah dia..insyaAllah..moga perkahwinan ini kan kekal hingga ke syurga..amin...




gambar ni sy terjumpa kat pandrive syg sy..tnkiu syurgaku Mohd Naim Mohd Yusof..

No comments:

Post a Comment