Sunday, 27 May 2012

Assalamualaikum..salam subuh =)


Entri ni saya taip khas untuk suami saya..walau saya tahu die x punya masa untk buka n baca blog sy..tp harap2 ade la masa nye nnt die sempat nk ke sini..
rindunya saya pada dia..since kami nikah untill now, die blom lg outstation jaoh2..tp skarang da start balik..huhu.. dia ke cameron highland jumaat lepas.. x tahu knapa setiap kali dia ke cameron hati sy jadi x sedap..sedih je..dr dulu lg..mungkin sbb sy risau sana kn kawasan tanah tinggi...so bahaya...walhal mase dia ke Asia Tenggara,sy ok jek..tp klau sebut je nk g cameron ha mulalah nanges,nanges n nanges.. semalam nanges sbb rindu sgt..habes basah bantal busuk.. pastu bee @ amira gelakkan sy..siap ajuk lg sy nanges..hahaha..sudahnye tergelak same..ape la nana nie...kememeh...rindu pon nanges..entahla..itu memg saya..tangisan tu adalah sy..marah ke,suka ke, sedih apetah lg..air mata la jadi kawn..bila dah nanges tu rasa puas..cm hilang beban tu..hehe.. sy x call pon dia masa nanges tu..mesej je..bila bg tahu org nanges..die gelak..comey nye die..bley plak die kate gitu...kita punya la rindu..haha..then last msg die,"abg rindu kat yayang taw"! ok yes!! so sy x bertepuk sebelah tangan..hahaha.. ade org rindu jugakla.. lain nya rasa rindu bila kita dah sah jadi suami isteri...sy rasa rindu tu sangat bahagia dan menenangkan..cuma tulah,teremo cket.. sy sayang n cintakan Mohd Naim Bin Mohd Yusof.. seadaanya dia..die sederhana orangnya.. x dilahirkan dr keluarga yg kaya raya..tp dia cuba untuk jadi kaya dgn segala usahanya..1 day...sy akan tunggu..sy akn tunggu dan tros bagi semangat untuk apa yg dia cita2 kn.. dulu saya risau..sebelum kahwin sy pernah kate..nnt bila kita dah kawen jgn lupa pegang tangan sy..xmo jalan jaoh2 taw..sbb mcm2 sy dengar..bila dah kawen, rasa cinta tu akn hilang cket2..tp alhamdulillah hingga ke hari ini tangan saya masih digenggam erat..dan rasa cintanya pada sy makin bertambah dr hari ke hari..insyaAllah sy akan cuba untuk kekalkan n buat lebih baik untuk cinta kami..bagi saya perkahwinan adalah fasa2 baru di mana kita belajar sesuatu yg baru..kita kenal orang baru...walaupun kami dah bercinta agak lama...tp bila kami dah kawen sy seolah2 kenal orang baru,,belajar yg baru..belajar utk jadi yg terbaik, lebih matang n lebih bertolak ansur..tp tula..sy cepat marah..cepat naik angin..cepat emosi la senang kata..tp die bukan macam tu...die cool je..x suka terlalu pk kn masalah yg kecik smpai bley jd besar..die banyak menenangkan sy..kira mcm api ngan air la..dulu sbelum kawen mak slalu pesan kat syg sy ni.."naim kena banyak sabar taw".. die senyum je...bila ditanya nape senyum,katanya dia kenal sy..dia tahu nk handle sy..hahaha..ceh..perasan..die tahu sy memg cepat marah,tp sy cepat sejuk..sy x suka simpan lama2..n sy x suka nk ungkit2...cepat marah cepat sejuk..no hal la! haha...sy cintakan Allah.sy cintakan Rasulullah, n sy cintakan suami sy..tiada lagi sesudah dia..insyaAllah..moga perkahwinan ini kan kekal hingga ke syurga..amin...




gambar ni sy terjumpa kat pandrive syg sy..tnkiu syurgaku Mohd Naim Mohd Yusof..

Wednesday, 23 May 2012

Part I - hari2 membahagiakan dan penuh dgn dugaan.

Assalamualaikum...lama nya tidak ke sini..barangkali terlalu sibuk..ditambah dengan kesihatan yang tidak mengizinkan...tapi hari ni saya rajinkan juga diri untuk ke sini..walau ringkas,tapi cukuplah untuk mengucapkan rasa syukur..Alhamdulillah kini saya berbadan 2..bukan ada 2 badan taw..haha...Alhamdulillah sy diberi peluang untuk merasa nikmat menjadi bakal ibu...hari2 yang saya lalui penuh dengan dugaan..terus terang, bukan mudah mengandung saat2 ini..di tahun akhir..melalui masa2 "morning sickness" yg sangat teruk..ditambah dengan dugaan final year project..ohhh x dapat nk digambarkan mcm mana sy boleh lalui semua ni.. tp rasa syukur yg tidak terhingga Allah kurniakan mereka2 yg sgt ikhlas dan penuh kasih sayang + baik di dlm dan di luar nya utk sy..utk menjaga sy...pertama suami sy..waktu awal2 kehamilan,dia lah yg paling pening melayan kerenah sy..makan xnk..minum xnk..jalan xnk..semua xnk la..x boleh kena marah,waima ditegur pon sy x boleh..die x boleh lambat..x boleh balik lambat..sudahnya saya mesti menangis..tersedu2..cepat sangat terasa..x boleh makan menangis..muntah pon nanges..hahaha..ape la..terok betul...selalu order nk mkn mcm2..tp bila dah beli xmo mkn plak...membazir kan..tp sy memg x boleh mkn...jadi mereka2 yg bersama sy la yg kena makan..hehe..suami saya orangnya sangat penyabar..sifat lemah lembut tp tegas yg ada dalam diri nya membentuk sy menjadi kuat utk meneruskan hari2 mendatang..dia bukan lah lelaki yang sangat2 romantik mcm dlm filem atau drama..tp dia sangat menyayangi saya.. sangat menghargai saya..masih saya ingat...dia mengucapkan terima kasih..terima kasih sbb mengandungkan anak abg! sbb jadi ibu untuk anak kita.. =) .. baru2 ni die mengadu,rasa sedih sbb beby kami lebih banyak menghabiskan masa dengan sy.. kurang bersama dia..maklumlah waktu2 sibuk nak siapkn psm sy jarang pulang ke rumah...sy tergelak! mcm mana lah beby x sama2 dgn sy..sbb beby kn dalam perut sy..haha... ok nnt sambung.




comel nye dia!!