Thursday, 21 June 2012

hati ke hati..

lama dah sy simpan apa yg mahu diluah..
di pendam bukan kerana takut..tp kerana memikirkan masa nya belum sesuai..
selama ni sy diamkan je...sy biarkan je cerita tentang saya di jaja ke sana sini..
ramai jugak yg nak tahu hal sy ni...orang selalu sibuk tanya...sy ke mana..
kalau sy tiada di bilik, cepat je orang bertanya...sy x balik ke...sy ke mana..


*****RIMASNYA****KEPOCHI BETUL****


sy kan ada suami...biarlah ke mana pun sy nk pergi...kalau sy x balik pon, sy kn masih ada suami.. 
tentulah sy pulang ke rumah suami sy.. 
sy hanya memberitahu kawan2 tentang kandungan sy bila dirasakan sy sudah cukup kuat..kandungan sy telah semakin kuat...
jadi selama tempoh sy sakit, memg sy tidak dibilik... sama ada di bilik sahabat sy amira atau di rumah suami saya..


sungguh, demi Allah yg memberi ujian ini, waktu awal kehamilan keadaan sy sgt teruk..terlalu teruk...tp siapa yg tahu?? x ramai pun...sbb waktu ke kelas sy gagahkan juga kaki...x mahu nmpak lemah di mata ramai..dengan keaadaan lif yg rosak masa tu...bayangkan sy tinggal di tingkat 6...
masa ni doktor kata kandungan sy agak lemah...mungkin kerana sy terlalu penat...sy risau sgt..
hanya mereka yg terdekat je tahu...su, mimi, eme, zara...mereka antara sahabat sy yg tahu...masa tu keadaan sgt2 teruk...bayangkan sy hilang 6kg hanya dalam 1 minggu lebih...sy muntah...lepas jam 6 petang sy x boleh bangun langsung...nk menaip msg memesan makanan pun x mampu...muntah jgn cerita la.. 
saya masih ingat ketika su, eme n mimi g mkn, sy puas menangis sorang2...sbb x larat... sbb x mampu nk buat apa2..nk angkat 1 jari pon x mampu...sy menangis smpai tertidur...sampai bila keadaan sy akn jd mcm nie..psm sy x gerak langsung...asgment dah makin byk.. T__T


lalu sy luahkan pada suami sy...dan alhamdulillah Allah hadiahkan seseorang untuk saya...untuk membantu sy saat tu...Allah kirimkan Amira buat sy...hari tu dia minta sy tidur di biliknya... "kita tukar angin ye"...mungkin na penat sgt.. lg pon na kan duk tingkat 6..kurang udara katenya...duduk je ngan b..kita g kelas same..nnt kalau dah sihat na nk balik na balik la...Ya Allah,syukur sgt2...dia anugerah yg Allah kirimkan buat sy... ikhlasnya dia mahu membantu sy saat tu...moga Allah membalas segala kebaikan b dgn kebahagian yg berganda2 syg...inilah dia sahabat sy..sahabat yg ikhlas di dalam dan di luar! x berkira dalam apa jua keadaan...dia lah yg menjaga makan dan minum sy...klaupun dia nk kluar dating,dia akn pastikan sy ade makanan...dia akn belikan nasi sy dlu...die pengganti suami sy saat nie...dia akan pastikan sy dapat apa yg sy mahu...kalau sy teringin nk mkn sesuatu dia akn usahakn..die jugaklah yg print kn nota2 sy...byk yg dia lakukan untuk sy...syukur Ya Allah kerana menghadiahkan dia untuk saya saat ni...


demi kandungan sy yg lemah ketika itu, dan keadaan sy yg sgt teruk...sy terima pelawaan amira...sy tinggalkn su...bukan kerana sy sengaja nk tinggalkan su...bukan sbb sy lupa kawan...tp utk kebaikan sy n beby....


tp x sangka, lepas tu keadaan bertukar menjadi buruk...memg x diduga...keputusan sy buat ramai yg tersinggung..ramai yg berkecil hati..dan ramai juga yg jadi jarum n batu api... 
sibuk sangat tanya sy ke mana kat su.. smpai dia rasa x selasa....kenapa x tanya sy je...sibuk sgt tanya kat org lain kenapa...ha tanya la sy sendiri...


untuk apa pertanya tu?? 
bg sy ade 3 sebab je org selalu tanya pasal kita ni..


1. sbb memg dia ambil berat
2. sbb saja2 tanya...mcm tanya khabar tu..
3.sbb suka sibuk hal orang..jaga tepi kain orang..


ha pilihla jawapan mana 1 untuk soalan2 yg kerapkali di tanya kepada sahabat sy su... 
sudahnya hubungan kami menjadi renggang... x tahu mana silapnya..tiba2 kami makin jauh..
mungkin kerana keputusan sy ni...menjadikan kami rasa janggal antara 1 sama lain..


terima kasih sgt2 kepada mereka yg selalu sibuk cerita hal sy...sibuk tanya pasal hal sy... 
hingga menyebabkan sy dan sahabat sy makin jauh..kami pernah berbincang hal ni... sy pernah luahkan pada su, rasa bersalah n terkilan sy kerana meninggalkan dia..tp sy harap dia paham... sy sygkan dia...kami x pernah ada masalah sebelum ni...dia memg baik....sy seronok jd rumate dia... dan respon yg sy terima dr dia sgt positif n memahami...terima kasih su...


x lama lepas tu,kami semua sibuk ngan minggu peperiksaan.. ditambah ngn pressure psm...hmmm semua org pon moody...termasuklah sy...semua nk fokus ngn apa yg belum siap...


ikut perancangan sy ngan mimi, kami nk study di psz...tp x sangka plan tu bertukar... mungkin sbb letih bawak barang berat ke psz..letih nk jalan...dgn kaki yg dah membengkak.. badan sy semua sakit.. masa 1st paper LA, sy pulang ke bilik...study di bilik...mlm tu sy study ngan mimi n is...sakitnya badan sy malam tu...x boleh duduk...esok nk exam..byk yg x cover lg...thanx sgt2 kat is sbb jd cikgu mlm tu...sy cuma mampu baring je time study..perut mengeras..mungkin baby x selesa.. sy x boleh bangun....satu badan sakit...byk kali mimi sapukan minyak...dugaan sungguh!


inilah kali terakhir sy tidur di bilik sy sendiri..selepas dr itu, sy hanya study di master bed room a.k.a surau WA2.. :)
x larat dah nk jalan...baby sy ni, time study die selalu meragam...memg sakit badan..sakit perut...tp alhamdulillah, masa ngah exam, x rasa apa2 pulak..ngah tdo agaknya..hehe...bijak anak mama!


study pon xdela fokus sgt...byk jugak main+tdo..hehe...lg2 bilik ade aircond...lg la sedap tdo..haha
pape pon nie last time sy study ngn kwn2...ngn mimi,b n alin...memg kelakar...banyak makan,byk gelak, byk main...tp time study kami study la..time go trough, kami fokus..


adatla bila menjawab soalan peperiksaan,,ada yg kita dah study..tp x ingt...tiba2 lupa...ade yg x fokus betul2, soalan tu la yg keluar..n ade yg kita betul2 bley jwb...semua org akn lalui benda ni...termasuklah sy...byk je soalan yg x ley jwb dgn baik..tp sy tawakkal..dah usaha semampu yg boleh, selebihnya serahkan pada Allah... frust jugak bila tahu jwapan salah n ade yg xbley jwb...tp xpela...biarlah...benda pon dah berlalu...hmm


skang ni sy tgh menghitung hari nk berpisah dgn kwn2...sedihnya..
sedih sbb x jmpe dah su, mimi, zara, b, alin, diyana n yg lain.....
sy minta maaf untuk semua salah n silap sy selama ni..terutamanya pada su...maaf untuk segala kesilapan sy..
maaf untuk semuanya...dr hati sy...sy minta maaf...

Monday, 11 June 2012

Mood Exam :)

mcm x percaya...esok sy dah start exam..huhu..
takut, risau, rasa otak cm x banyak isi...eh mcm2 lg la...hurmmm...wake up Azwana..

sy study dgn seorang sahabat...memg serasi study dgn die..sape lg klau bukan Nursyamimi..bersamanya sy dapat menjadi diri sy sendiri...sy x rasa sy terlalu kerdil..terlalu naif...atau senang kata sy x rasa sy kecil sbb x banyak ilmu...apa yg ada kami kongsi kn bersama...dia sgt senang mendengar..ok dia selalu salah paham..haha...so klau sy paham,sy skn betolkn..tp klau sy xphm...sudahnya dua2 salah paham...

dia bijak...x kedekut ilmu, tak pentingkan diri sendiri...n dia xkan tinggalkan sy semata2 kerana sy lmbat paham...selagi sy x faham...dia akn terangkan...walau beribu kali terpaksa cakap benda yg sama..hehe..
kesian mimi... ^__^

tp inilah sahabat sy...sgt sabar...sgt ikhlas...ikhlas di dalam dan luarnya...dia kenal sy mungkin...dia memg penyabar..bertuahnya siapa yg memiliki dia...sy terlalu sygkn dia...sbb dia antara sahabat yg sentiasa memaafkan sy...yg sentiasa berfikiran positif...masih bersama sy walau org lain cuba menjatuhkan sy dgn berbagai fitnah dan menjaja cerita sy..

dia juga semangat sy...dia selalu suruh sy berfikiran positif...dan salah satu sbb mengapa sy masih terus kuat...dapat mengawal rasa hiba dan sedih, adalah kerana dia sentiasa bersama sy...

terima kasih Nursyamimi...

Friday, 8 June 2012

selamat ulang tahun sayang~


Alhamdulillah syukur..Allah masih panjangkan usia suami sy Mohd Naim Bin Mohd Yusof...masih di beri kesempatan untuk menghirup udara Allah...masih lg mampu menjaga saya walau sekarang dia jauh di mata...
hari ni je sy dah nanges berkali2..sy rindu dia...bila emosi kurang stabil, sy mahu dia...sy mahu dia di sisi sy..tp apakandaya...dia jauh di Vietnam...InsyaAllah esok dia pulang...Ya Allah moga dia selamat sampai...
cepatla balik...huhu...sy nk Mohd Naim sekarang ni....mahu peluk dia kuat2..mahu nanges puas2...mahu luahkan segala rasa yg sy pendam...
kata orang ibu mengandung x elok bersedih...baby boleh rasa apa yg kita rasa..tp sy x boleh mengelak...saya pernah minta pada tuhan agar hati sy dibatukan...sekeras kerikil...xkn terasa walau apa jua keadaan yg datang...tp sy tak mampu...sy selalu dengar Prof Dr Muhaya kata, jangan harapkn penghargaan manusia...kita ada Allah..jd hanya Dia yg kita perlukan...sy mahu jd seperti dia..sungguh sy mahu jd seperti itu...sy akan cuba..InsyaAllah...

untuk cinta hati saya Mohd Naim Bin Mohd Yusof, 
moga Allah panjangkan usia abg..moga sentiasa dimurahkan rezeki,moga sentiasa sihat, moga dijauhkan dr segala bahaya,bencana,fitnah manusia, dan segala perkara yang tidak baik...
moga cinta hati saya mampu menjadi contoh terbaik buat anak2..moga dia menjadi hamba Allah yg ditempatkan dikalangan yg beriman, moga dia menjadi anak yg soleh, moga2 dia sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah...sy bahagia punya dia...dengan dia hidup sy jadi lebih sempurna...dia cinta hati sy..dunia dan akhirat...moga kami bahagia hingga ke syurga...Amin~