Friday, 10 August 2012

Ramadhan bersama cinta hati!


Salam Ramadhan.

Sekejapnya masa berlalu..pejam celik pejam celik dah hampir ke penghujungnya kita bersama Bulan Ramadhan..

Baru sy teringat, rupanya x banyak entri sy bersama suami untuk Ramadhan kali ni..
Jadi inilah masa yg paling sesuai untuk sy berkongsi sesuatu..meluah rasa..mana tahu anak sy akan membaca.. =)

Ini Ramadhan pertama sy menyambutnya bersama suami tercinta. Dan tidak dilupakan juga bersama anak dalam kandungan sy.. banyak jugak perubahan yg berlaku..dulu2, bangun untuk sahur semua dah terhidang,skarang dah lain..sy perlu bangun awal..masak apa yg perlu..masih sy ingat..hari pertama bersahur sy tanya kn pada suami.. nk makan apa? Katanya dia x biasa makan berat or makan nasi masa sahur.. ok! Jd pg tu sy cuma buat kan nesvita oat, n sandwich telur.. Cuma sy seorang je yg makan nasi..time makan sy suapkan nasi untuk cinta hati sy..dia makan jugak..walau x banyak.

Hari ke dua puasa, sebelum berbuka sy ajak suami temankan beli sotong..untuk masak masa sahur..then masa sahur dia pon makan nasi..jadi inilah permulaan suami sy makan nasi waktu bersahur.. sy ingat lg masa dia berborak dgn seorang sahabat baiknya. “aku dulu x makan nasi time sahur,skang ni dah jd terbiasa pulak..on time makan nasi”. =)

Ada yg sy xkn lupa sampai bila2.. suami request nk makan ayam masak kari n sambal belacan. Sayur nk timun je..jd kan ulam..time sahur, dia makan mcm waktu berbuka..complete! sy suka bila suami berselera makan. Rasa bahagia..

Kadang2 sy rasa, sy layan suami sy macam budak kecik. Yg nie sy xkn nafikan.. makan pon kadang2 sy suap. Semua benda sy nk buat. Masa suami nak ke Hong Kong, beg baju dia penuh n lengkap dengan semua..stokin untuk tidur malam pon sy masukkan. Haha J

Semalam, tengah sibuk2 nk siapkan juadah berbuka sy lari ke bilik air, sebab nk penuhkan air..nanti senang dia nk mandi..air da penuh..tp pastu suami sy kata.. “abg boleh buat sendiri la”.. pastu sy tersedar..agaknya suami sy pon rasa mcm dia nie budak kecik..Kenapa ye sy jd mcm ni.. sy harap suami sy xkn salah paham..sebenarnya, sy rasa nk buat semuanya untuk dia..sy selalu tengok mcm mana mak sy layan ayah sy..lengkap semua nya..klau nk balik kmpung,mak mesti tanya..”abg nk pakai baju yg mana”..pastu mak akan siapkan semua keperluan ayah..mungkin sy dah terbiasa tgk mak sy sediakan semuanya untuk ayah sy..jd sy pon terikut2..hehe

Sy gembira buat semua tu walaupun letih..dengan perut yg dah makin membesar..x berapa larat nk jalan,tp sy gagahkan juga untuk sediakan semuanya untuk cinta hati sy.. sy akan ingat pesan Dr Muhaya,”jgn harapkan penghargaan dr manusia,lakukannya kerana Allah”.. sy sgt tersentuh..hari ini, Ramadhan kali ini sy berazam,untuk lakukan segalanya kerana Allah.

Sy terlalu mencintai suami sy. Moga Allah memberkatinya.. td sy menangis bila suami kata mungkin die pulang lewat..so sy kena buka dahulu. Kememeh betul! Haha..
So hari ni sy akan masak sotong masak sambal,ikan goreng n sayur bayam..simple je.. untuk makan berdua. Eh salah makan bertiga. Ok dah rasa lega.mcm cerita kat someone pulak..
Selamat berbuka semua =)


No comments:

Post a Comment